Als werkgeluk een keuze is, is falen dat dan ook?

We leven in een wereld waarin voor jong talent alles maakbaar lijkt, keuzes onbeperkt zijn, social media een eigen waarheid kent en ‘the fear of missing out’ een constante gevoelstemperatuur is. Wanneer we deze factoren tegen het licht van ‘werkgeluk’ aanhouden kom je in een complexe realiteit terecht, waarbij 80 procent van de afgestudeerde jongeren ontevreden is over de arbeidsmarkt en de baankansen daarin. Een logisch gevolg hiervan is dan ook dat deze groep bovengemiddeld veel uitval kent.

 

De verwachting is dat in het jaar 2020 de millennial (geboren tussen de jaren ’80 en het jaar 2000) 50 procent van de beroepsbevolking zal uitmaken. Vanwege het feit dat zij zo’n grote impact zullen hebben in de nabije toekomst, wordt het voor bedrijven steeds urgenter om banen, diensten en producten te laten aansluiten op de behoeftes van deze generatie. Aangezien de kloof tussen de verwachtingen van studenten en de realiteit van de arbeidsmarkt het grootst is bij de eerste baan die afgestudeerden aannemen, is het van belang hier op te focussen: waar is deze groep jong talenten dan wél naar op zoek? En hoe kun je hier als organisatie nauw op aansluiten?

 

 

Daniël knows best.

Tijdens de Noorderlinkdagen 2018 vertelt Daniël in een interactieve sessie het eerlijke verhaal. Een verhaal om verder te verspreiden en bovenal een verhaal dat vraagt om initiatief. Sta op voor groei en verandering:

 

Meld je aan